Canada - Un grande produttore è esportatore di colza

un

U Canada hè spessu cunsideratu cum'è un paese cù un vastu territoriu è una ecunumia sviluppata. Hè un paese "di alta gamma", ma in realtà hè ancu un paese agriculu "cù i pedi per terra". A Cina hè un "granaiu" famosu in u mondu sanu. U Canada hè riccu di petroliu, cereali è carne, hè u più grande pruduttore mundiale di colza, è ancu di granu, principali paesi pruduttori di granu, soia è carne bovina. In più di u cunsumu domesticu, u Canada cunsuma circa a metà di i prudutti agriculi chì sò esportati è sò assai dipendenti da u mercatu internaziunale.
U guvernu canadianu attribuisce una grande impurtanza à a prumuzione di l'esportazioni agricule. Hè attualmente l'ottavu più grande esportatore di prudutti agriculi in u mondu, cumpresi a colza, u granu, ecc. A quota di mercatu internaziunale di parechji prudutti hè trà e prime.
A colza hè a seconda più grande semente oleaginosa di u mondu dopu à a soia, rapprisentendu u 13% di a pruduzzione mundiale di sementi oleaginose in u 2022/2023. I principali paesi pruduttori di colza di u mondu includenu l'Unione Europea, u Canada, a Cina, l'India, l'Australia, a Russia è l'Ucraina. A pruduzzione di colza di sti sette paesi rapprisenta u 92% di a pruduzzione tutale mundiale.
À ghjudicà da i cicli di semina di l'UE, a Cina, l'India, l'Australia è l'Ucraina, a colza hè suminata in auturnu, racolta in ghjugnu-aostu in l'UE è l'Ucraina, aprile-maghju in Cina è l'India, è uttrovi-nuvembre in Australia. A colza canadiana hè tutta colza di primavera. Seminate più tardi è raccogliete prima. Di solitu, a piantazione si face à principiu di maghju è si raccoglie da a fine d'aostu à principiu di settembre. U ciclu di crescita tutale hè di 100-110 ghjorni, ma a semina in e zone miridiunali principia di solitu à a fine d'aprile, un pocu prima chè in e zone occidentali.

b

U Canada hè u secondu più grande pruduttore è esportatore di colza in u mondu. L'approvvigionamentu di sementi di colza in Canada hè monopolizatu da parechji giganti internaziunali cum'è Monsanto è Bayer, è hè u primu paese in u mondu à cultivà cummercialmente a colza geneticamente mudificata à grande scala. A superficia di piantazione di colza geneticamente mudificata in Canada rapprisenta più di u 90% di a superficia tutale di colza.
A pruduzzione mundiale di colza aumenterà significativamente in u 2022/2023, righjunghjendu un record di 87,3 milioni di tunnellate, un aumentu di u 17% annantu à l'annu precedente. In più di a ripresa di a pruduzzione canadiana di colza, a pruduzzione in l'Unione Europea, l'Australia, a Russia, l'Ucraina è altri paesi hè ancu aumentata. A pruduzzione mundiale di colza si stabilizzerà probabilmente à 87 milioni di tunnellate in u 2023/2024, cù a media mundiale rivista ligeramente à a calata per l'Australia, ancu s'è l'aumentu in India, Canada è Cina hà compensatu parzialmente u calu australianu. U risultatu finale hè statu essenzialmente u listessu cum'è l'annu scorsu.
In generale, a canola canadiana ferma assai dumandata nant'à u mercatu mundiale.

c


Data di publicazione: 23 d'aprile di u 2024