A cultura più maravigliosa di u mondu - u granu blu peruvianu

Granu viola frescu isolatu nantu à u fondu biancu

In e muntagne di l'Ande di u Perù, ci hè una cultura unica - u granu turchinu. Stu granu hè diversu da u granu giallu o biancu chì vedemu di solitu. U so culore hè turchinu brillanti, chì hè assai unicu. Parechje persone sò curiose di stu granu magicu è viaghjanu in Perù per scopre i so sicreti.

U granu turchinu hà una storia di più di 7.000 anni in Perù è hè una di e culture tradiziunali di a civiltà Inca. In u passatu, u granu turchinu era cunsideratu un alimentu sacru è adupratu in occasioni speciali cum'è e religione è i banchetti. Durante a civiltà Inca, u granu turchinu era ancu cunsideratu una medicina miraculosa.

U granu turchinu piglia u so culore da unu di i so pigmenti naturali, chjamati antocianine. L'antocianine sò putenti antioxidanti naturali chì ùn solu aiutanu à riduce l'inflammazione, ma aiutanu ancu à prevene parechje malatie, cum'è e malatie cardiache è u cancru. Dunque, u granu turchinu ùn hè micca solu un alimentu deliziosu, ma ancu un alimentu assai sanu.

U granu turchinu peruvianu ùn hè micca un granu ordinariu. Hè evoluzionatu da una varietà originale chjamata "kulli" (chì significa "granu culuritu" in quechua). Sta varietà originale pò cresce in climi secchi à alta quota, basse temperature è alte altitudini. Perchè crescenu in cundizioni difficili, ste varietà di granu turchinu sò assai adattabili in termini di resistenza à e malatie è adattabilità à l'ambiente.

Avà, u granu turchinu hè diventatu una cultura maiò in Perù, chì ùn solu produce alimenti deliziosi, ma pò ancu esse trasfurmatu in varie delicatezze, cum'è e tradiziunali tortillas Inca, bevande di granu, ecc. Inoltre, u granu turchinu hè ancu diventatu una impurtante merce d'esportazione di u Perù, chì và in tuttu u mondu è hè accoltu da sempre più persone.


Data di publicazione: 28 dicembre 2023